Caută pe site
16.02.2023
Lista mediatorilor autorizați activi, cu drept de vot, actualizată la data de 16.02.2023
05.01.2023
Calendarul de desfășurare a alegerilor membrilor Consiliului de mediere 2023-2027 - Hotărârea 2/04.01.2023
05.01.2023
Procedura de organizarea a alegerilor membrilor Consiliului de mediere 2023-2027 - Hotărârea 1/04.01.2023
09.12.2021
Hotărârea 121/25.11.2021 privind reglementarea și actualizarea dispozițiilor privind taxa profesionala
31.10.2019
DETALII ORGANIZATORICE PRIVIND CONFERINȚA NAȚIONALĂ A MEDIATORILOR 2019
01.02.2019
Hotărârea 10/31.01.2019 de constituire a comisiilor pentru alegeri 2019 și procedurile acestora
03.07.2018
REGULAMENT PRIVIND NORMELE DE ORGANIZARE INTERNA ALE CONSILIULUI DE MEDIERE PENTRU PROTECȚIA PERSOANELOR CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
27.06.2018
Pe fondul adoptării modificărilor la legea medierii, crește numărul solicitărilor de reactivare profesională
24.05.2018
Regularizarea documentelor care atestă calitatea de mediator - condiție esențială pentru eficiența actului profesional, în condițiile modificărilor legislative!
04.08.2017
Malpraxis medical - FORMULAR DE CONTACT
15.06.2017
Actualizarea datelor publicate în Tabloul Mediatorilor până la 01.07.2017
08.06.2017
Exemple de practică judiciară sub aspectul obligării formelor de exercitare la plata taxelor anuale profesionale
29.05.2017
Comunicat - Important
17.05.2017
Proiectul de modificare și completare a Legii 192/2006 privind medierea, în varianta adoptată de Senatul României
08.05.2017
Regulamentul de organizare și funcționare a departamentului SAL-SOL
08.05.2017
Hotărârea privind înființarea departamentului SAL în cadrul Consiliului de Mediere
13.09.2016
Informare
30.08.2016
Taxele percepute de Consiliul de Mediere începând cu anul 2012, actualizate prin Hotărârea nr.196 şi 197 din 25.02.2012, Hotărârilor nr.723 din 23.02.2013, Hotărârea 121/25.11.2021, Hot. 04/04.01.2023
10.08.2016
Hotărârea O 30/08.08.2016
29.02.2016
Relocare a sediului Consiliului de mediere
26.02.2016
Inregistrarea la Parlament a proiectului privind modificarea legii nr. 192/2006
20.10.2015
LEGISLAŢIE EUROPEANĂ ÎN DOMENIUL MEDIERII
20.07.2015
Statutul profesiei de mediator - adoptat în ședința Consiliului de Mediere din data de 18.07.2015
 

Pentru ultimele noutăţi în domeniul
medierii vă puteţi înscrie la newsletterul
nostru introducând adresa dvs. de email

 
Bucureşti, Str. Ion Ghica, nr. 4, sector 3, 030044
Telefoane: 021.330.25.61, 0786.331.743, 0786.331.746
Fax: 021.330.25.28
Email: secretariat@cmediere.ro
Program cu publicul: luni - joi între orele 11:00 - 15:00 și vineri 10:00 - 12:00
 
 

Consiliul de Mediere este operator de date cu caracter personal avand număr de înregistrare 10723 din 02.02.2009

Consiliul de Mediere este certificat pentru standardele
ISO 9001:2008; ISO/IEC 27001:2013;

Consiliul de mediere a fost înfiinţat în baza Legii 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, modificată şi completată prin Legea 370/2009, OG 13/2010 pentru transpunerea Directivei Servicii şi prin Legea nr 202/2010.

 
 

 

Comunicat

[ Data ultimei modificări: 19.11.2016 ]

Stimați colegi mediatori,

Către sfârșitul unui nou an, doresc să aduc la cunoștința dumneavoastră determinarea de a continua lucrurile pe care le înțeleg necesare pentru stabilizarea și dezvoltarea profesiei de mediator, acele lucruri pe care mi le-am propus de la începutul mandatului meu și pe care le-am început: organizarea și consolidarea instituționala a profesiei în teritoriu; susținerea și promovarea proiectului de modificare a legii medierii prin care se propune introducerea obligatorie a încercării de mediere în anumite domenii;  transparența; promovarea medierii la nivel național.

În ce mă privește, execuția mandatului actual în Consiliu a respectat integral angajamentul luat față de cei care m-au votat.

Aș dori să subliniez de la bun început că, din punctul meu de vedere, profesia de mediator a existat, există și va exista și după încheierea mandatului actualului Consiliu, toate acțiunile mele sunt încărcate de responsabilitatea față de profesie și instituția CdM, indiferent de cine deține aceste funcții; o profesie slab organizată ar fi vulnerabilă în fața oricui.

Este un moment de decizie pentru mediere, în care se impune adoptarea unor hotărâri clare, serioase, responsabile, capabile să contureze viitorul medierii ca profesie durabilă și sustenabilă. Nu decizii electorale, de moment, de imagine.  Astfel  de decizii pot fi mai puțin populare, dar doar așa se construiește durabil.

Însă campania a încetat. Pentru mine – a încetat de la data preluării mandatului. Las scopul electoral în grija altora, am ales să îmi vad de treaba la care m-am angajat. Dar nu mi-am asumat aceasta funcție pentru imagine. Dacă voiam doar imagine personală,  mă limitam la a compune texte demagogice pe Facebook. Am știut și mi-am asumat că funcția erodează imaginea. Posesorul temporar al oricărei funcții este – inevitabil – estimat, judecat, cântărit, evaluat. Mai mult, zvonarii, răspândirii și bârfitorii îi alocă toată priceperea lor; chiar confruntarea cu mojicii, insulte, minciuni.

În ciuda numărului de „legende” inventate și circulate public, este util să știți că:

Numărul de salariați de la C.M. s-a redus față de consiliul anterior. Indemnizațiile sunt aceleași ca în consiliul anterior. Taxele solicitate mediatorilor nu au fost mărite, ci s-a revenit la taxa inițială stabilită de consiliile anterioare. Nu se mai decontează din bugetul C.M. cheltuieli ale membrilor; nu se plătesc hoteluri, mese, transport, protocol și nici altele. Nu se finanțează sub nicio formă activitățile altor mediatori sau organizații. Conferințele naționale organizate au avut un buget de zece ori mai mic decât în consiliile anterioare. Costurile administrative ale Consiliului cu chirii, ore suplimentare etc. au fost reduse la cca 40% față de momentul preluării mandatului meu. Per ansamblu, cheltuielile CdM au scăzut la 60% față de mandatul trecut – chiar și în condițiile în care am finanțat până la acest moment două sezoane ale emisiunii „Mediatorii” pe TVR, cu acoperire naționala. Veniturile CM au fost alcătuite în proporție de 4% din taxele mediatorilor, restul de peste 90% au provenit de la școlile de formare. Colectarea taxelor profesionale de la mediatori nu a fost niciodată făcută – deși este o obligație de care fiecare mediator știa de la intrarea în profesie, este o obligație care se regăsește în fiecare dintre profesiile liberale (și ce taxe plătesc avocații, experții, evaluatorii etc!), și, de asemenea, este un semn de respect față de profesie. A fost făcut un audit chiar de la preluarea mandatului meu – publicat pe site-ul oficial de luni de zile. Nu sunt 140 de dosare ale CDM împotriva mediatorilor – nici măcar de zece ori mai puțin. Periodic, reprezentanții teritoriali, dar și ceilalți mediatori, au fost consultați prin ședințe online cu privire la diverse subiecte: proiectul de modificare a legii medierii; diverse aspecte funcționale etc. Personal sunt la C.M. zilnic asigurând administrarea zi de zi.  

Asistăm la o seamă de acțiuni contrare profesiei de mediator aparținând unui grup așa zis de “inițiativa” care se erijează în…. “salvatori” în rândul profesioniștilor în mediere. Au apărut tot felul de zvonuri, insinuări și minciuni pure, care mai de care mai “dezinteresate”, care servesc oricui, numai medierii nu. Sunt convins că toți dorim să aflăm răspunsul la întrebarea ce îi îndeamnă la astfel de acțiuni.

Astfel, până la acest moment activitatea de mediator a trecut prin încercări dificile și a reușit să depășească dorința unora de a confisca profesia și a o aservi propriilor interese. Reamintesc că activitatea Consiliului de Mediere a fost susținuta în proporție de peste 90% din taxele achitate de furnizorii de formare, diferența de 10% fiind asigurată de taxele profesionale achitate de mediatori și alte venituri ocazionale.

Furnizorii de formare în domeniul medierii își desfășoară activitatea organizați fie în societăți comerciale cu răspundere limitata (SRL) - aceștia subordonând-se legislației fiscale specifice, adică plătind impozite și taxe în cuantumul cerut de lege oricărei societăți comerciale; fie sub forma unor  asociații non-profit (ONG), acești furnizori plătind impozite și taxe în conformitate cu legislația specifică, dar mult diminuate față de impozitele și taxele pentru ceilalți furnizori; spre comparație un SRL plătește aproximativ 16% impozit pe profit, iar un ONG plătește 3%, dat fiind faptul că se presupune că ONG-ul nu desfășoară fapte de comerț.

Până la alegerea membrilor noului Consiliu de Mediere aceste ONG-uri aveau un tratament privilegiat, astfel că pe lângă desfășurarea activității de formare profesionala beneficiau și de finanțare prin desfășurarea de proiecte cu acceptul tacit al CdM.

Exemplul edificator îl reprezintă un astfel de ONG – Asociația Centrul de Mediere Craiova, care pe mandatul trecut într-un an fiscal a avut încasări de peste două milioane de euro la care evident au fost plătite taxele și impozitele aferente în cuantum de 3%; și exemplele pot continua.

Odată cu noul CdM strategia și politica au fost schimbate, iar Consiliul de Mediere a decis că este momentul ca beneficiile să fie îndreptate către mediatori și nu către asociațiile non profit din mediere, înțelegând să aplice direct la proiectele de promovare ale medierii, așa cum este și cel finanțat pe POCA.

Până la alegerea acestui Consiliu de Mediere, mediatorii erau încurajați să plătească cotizații către aceste asociații non-profit și să neglijeze taxele profesionale prevăzute în legea medierii, taxe profesionale care la acest moment sunt plătite către CdM.

Același grup își dorește subordonarea profesiei de mediator Ministerului Justiției – adică includerea mediatorilor în rândul profesiilor juridice, cu consecința limitării mediatorilor la cei cu studii juridice și pe cale de consecința, ieșirea din profesie a ne-juriștilor.

Dacă veți cerceta veți observa că cei auto-numiți: grupul de inițiativa au în spatele lor astfel de interese.

Noul Consiliu de Mediere a înțeles importanța asigurării dezvoltării profesiei de mediator, a înțeles să întărească corpul profesional și printr-un efort substanțial a reușit să asigure o colectare eficientă a taxelor profesionale, a reușit să asigure o implicare totală în acțiuni de promovare, emisiuni tv, proiecte naționale de promovare, protocoale de colaborare, dar, cel mai important a reușit să organizeze profesia și corpul profesional fără să se lase intimidat de acțiunile malițioase ale asociațiilor non - profit înființate în acest domeniu, care doreau doar pentru sine foloase materiale și nu numai.

Consiliul de Mediere, în ciuda opoziției acestor ONG-uri, a reușit să convingă clasa politică de necesitatea corelării legislației naționale în domeniul medierii cu legislația europeană, România fiind sigurul stat care are o lege apăruta în anul 2006 în condițiile în care directivele europene în domeniu au apărut în anul 2008, impunându-se o actualizare a legislației.

Am speranța că am dobândit înțelepciunea necesară pentru a ne apleca cu seriozitate asupra problemelor dificile ale profesiei și, mai mult, că am înțeles care este mecanismul prin care așa zisul grup de inițiativa dorește să-și păstreze anumite privilegii.

Vă adresez rugămintea de a sprijini, așa cum ați făcut și până acum, activitățile Consiliului de Mediere, fiind convinși că după 18 luni de mandat, profesia a intrat într-o nouă etapă necesară de maturizare.

Vă mulțumesc,

Mugur Bogdan Mitroi

Preşedinte Consiliul de Mediere

Copyright 2008 - 2022 - Consiliul de Mediere
Organism autonom de interes public, autoritate naţională de reglementare în domeniul medierii înfiinţată prin Legea 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator.