Caută pe site
04.08.2017
Malpraxis medical - FORMULAR DE CONTACT
04.08.2017
LISTA MEDIATORILOR ÎNSCRIȘI PENTRU CONFLICTELE DE MALPRAXIS MEDICAL - Actualizata la data de 17 august 2017
15.06.2017
Actualizarea datelor publicate în Tabloul Mediatorilor până la 01.07.2017
29.05.2017
Comunicat - Important
17.05.2017
Proiectul de modificare și completare a Legii 192/2006 privind medierea, în varianta adoptată de Senatul României
08.05.2017
Regulamentul de organizare și funcționare a departamentului SAL-SOL
08.05.2017
Hotărârea privind înființarea departamentului SAL în cadrul Consiliului de Mediere
13.09.2016
Informare
10.08.2016
Hotărârea O 30/08.08.2016
29.02.2016
Relocare a sediului Consiliului de mediere
26.02.2016
Inregistrarea la Parlament a proiectului privind modificarea legii nr. 192/2006
20.10.2015
LEGISLAŢIE EUROPEANĂ ÎN DOMENIUL MEDIERII
20.07.2015
Statutul profesiei de mediator - adoptat în ședința Consiliului de Mediere din data de 18.07.2015
 

Pentru ultimele noutăţi în domeniul
medierii vă puteţi înscrie la newsletterul
nostru introducând adresa dvs. de email

 
Bucureşti, Şos. Nicolae Titulescu nr. 88B, sector 1, Bucureşti,cod poştal 011135
Telefoane: 021.315.25.28, 021.330.25.60, 021.330.25.61
Fax: 021.330.25.28
Email: secretariat@cmediere.ro
Program cu publicul: luni - joi între orele 11:00 - 15:00 și vineri 10:00 - 12:00
 
 

Consiliul de Mediere este operator de date cu caracter personal avand număr de înregistrare 10723 din 02.02.2009

Consiliul de Mediere este certificat pentru standardele
ISO 9001:2008; ISO/IEC 27001:2013;

Consiliul de mediere a fost înfiinţat în baza Legii 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, modificată şi completată prin Legea 370/2009, OG 13/2010 pentru transpunerea Directivei Servicii şi prin Legea nr 202/2010.

 
 

 

MĂSURI DE PROFESIONALIZARE ȘI RECREDIBILIZARE A PROFESIEI DE MEDIATOR

[ Data ultimei modificări: 06.07.2017 ]

1. Profesia de mediator în statele europene:

Din analiza situației profesiei de mediator din statele Uniunii Europene, se constată faptul că aceasta este bine reglementată în marea majoritate a statelor comunitare, România având carențe de ordin legislativ încă mari.

2. Profesia de mediator în România:

Este reglementată prin Legea 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator, republicată, care a suferit modificări semnificative prin decizii ale Curții Constituționale a României, modificări care au dus la golirea de substanță a legii. De asemenea, profesia de mediator este lezată și printr-o inducere voită  de confuzie legislativă, termenul de mediere fiind utilizat și în alte domenii nespecifice metodelor alternative de soluționare a conflictelor (ex: Legea 76/2002 ANOFM, în care termenul de mediere se folosește în sens de intermediere; procedurile de mediere școlară și sanitară care au sensul de consiliere).

3. Organizarea profesiei de mediator:

Se disting două etape:

a) etapa 2007-2015: în care profesia nu a avut  un statut, iar organizarea pe orizontală se baza pe entități de tip ONG, constituite în baza Ordonanței 26/2000;

b) etapa 2015-prezent: în care s-a adoptat și publicat în Monitorul Oficial al României Statutul Profesiei de Mediator, s-a organizat pe orizontală profesia prin înființarea Corpurilor Profesionale ale Mediatorilor din Județe, s-a ridicat standardul de formare prin înființarea Institutului de Formare Continuă a Mediatorilor și a crescut disciplina în profesie prin stabilirea de comisii de disciplină la nivel județean.

4. Consiliul de Mediere - organism central:

Se disting două etape:

a) 2007-2015: în care Consiliul de Mediere a pus accent pe creșterea numerică a mediatorilor;

b) 2015-prezent: în care Consiliul de Mediere a pus accent pe calitatea pregătirii mediatorilor, ambele etape fiind necesare și firești în dezvoltarea profesiei.

5. Măsuri întreprinse, de către Consiliul de Mediere, la nivel intern:

Organizare internă:

a) restructurare de personal;

b) monitorizarea costurilor;

c) creșterea gradului de încasare a taxelor profesionale;

d) stabilirea unui flux coerent al documentelor interne;

e) separarea atribuțiilor personalului administrativ și înțelegerea acestora de către salariați;

f) creșterea responsabilității personalului angajat;

6) Obiective:

Profesionalizarea şi recredibilizarea profesiei de mediator, ca formă alternativă de soluționare a disputelor.

7) Concluzii:

Toate aceste măsuri au dus la o îmbunătățire parțială a situației profesiei de mediator, ele fiind menite să asigure sustenabilitatea profesiei pe termen scurt și mediu. Pentru ca aceasta să capete caracter definitiv este necesară completarea legislației în domeniu prin adoptarea PL-x 483/24.10.2016, proiect legislativ adoptat de către Senatul României, actualmente aflat în dezbaterea Comisiei juridice, de disciplină și imunități a Camerei Deputaților - cameră decizională.

 

Mugur Bogdan MITROI

Președinte Consiliul de Mediere

Copyright 2008 - 2017 - Consiliul de Mediere
Organism autonom de interes public, autoritate naţională de reglementare în domeniul medierii înfiinţată prin Legea 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator.