Caută pe site
04.08.2017
Malpraxis medical - FORMULAR DE CONTACT
15.06.2017
Actualizarea datelor publicate în Tabloul Mediatorilor până la 01.07.2017
08.06.2017
Exemple de practică judiciară sub aspectul obligării formelor de exercitare la plata taxelor anuale profesionale
29.05.2017
Comunicat - Important
17.05.2017
Proiectul de modificare și completare a Legii 192/2006 privind medierea, în varianta adoptată de Senatul României
08.05.2017
Regulamentul de organizare și funcționare a departamentului SAL-SOL
08.05.2017
Hotărârea privind înființarea departamentului SAL în cadrul Consiliului de Mediere
13.09.2016
Informare
10.08.2016
Hotărârea O 30/08.08.2016
29.02.2016
Relocare a sediului Consiliului de mediere
26.02.2016
Inregistrarea la Parlament a proiectului privind modificarea legii nr. 192/2006
20.10.2015
LEGISLAŢIE EUROPEANĂ ÎN DOMENIUL MEDIERII
20.07.2015
Statutul profesiei de mediator - adoptat în ședința Consiliului de Mediere din data de 18.07.2015
 

Pentru ultimele noutăţi în domeniul
medierii vă puteţi înscrie la newsletterul
nostru introducând adresa dvs. de email

 
Bucureşti, Şos. Nicolae Titulescu nr. 88B, sector 1, Bucureşti,cod poştal 011135
Telefoane: 021.315.25.28, 021.330.25.60, 021.330.25.61
Fax: 021.330.25.28
Email: secretariat@cmediere.ro
Program cu publicul: luni - joi între orele 11:00 - 15:00 și vineri 10:00 - 12:00
 
 

Consiliul de Mediere este operator de date cu caracter personal avand număr de înregistrare 10723 din 02.02.2009

Consiliul de Mediere este certificat pentru standardele
ISO 9001:2008; ISO/IEC 27001:2013;

Consiliul de mediere a fost înfiinţat în baza Legii 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, modificată şi completată prin Legea 370/2009, OG 13/2010 pentru transpunerea Directivei Servicii şi prin Legea nr 202/2010.

 
 

 

Timișoara a fost gazda conferinței regionale "Medierea - polița de asigurare a medicului și pacientului'

[ Data ultimei modificări: 18.12.2017 ]

Conferința regională organizată la Timișoara, cu tema "Medierea - polița de asigurare a medicului și pacientului", a reușit să aducă la aceeași masă toate părțile implicate într-un conflict din domeniul medical: medici, pacienți, societăți de asigurări, reprezentanți ai pacienților, juriști și mediatori.

Cu acest prilej, au fost puse în discuție teme interesante și de actualitate legate de rezolvarea conflictelor printr-o metodă amiabilă, respectiv medierea.

Medici, manageri ai celor mai cunoscute spitale de stat si private, profesori universitari de la UMF Timișoara, de la Facultatea de Drept, judecători din cadrul Curții de Apel și Tribunalului Timiș, precum și din cadrul Judecătoriei Timișoara,  avocați din cadrul Baroului Timiș, reprezentanți ai câtorva firme de asigurări din Timișoara  și, evident, mediatori au avut un util schimb de opinii, de unde a reieșit concluzia că rolul medierii - ca metodă  alternativă de soluționare a conflictelor - este benefic pentru toate părțile implicate într-o dispută.

S-a punctat faptul că rezolvarea  cauzelor de malpraxis medical prin  intermediul instanței de judecată poate avea o durată de ani de zile, soluția instanței nefiind una avantajoasă pentru toate părțile implicate în conflictul dedus judecății.

De asemenea, s-a reiterat necesitatea  recomandării procedurii medierii de către  a judecatori.

Având în vedere  faptul că există un serios vid legislativ în domeniul Legii 95/2006, medicii prezenți au pus în discuție necesitatea completării respectivului  act normativ cu reglementări care să răspundă cerințelor actuale ale participanților în procedura malpraxisului medical.

În ceea ce-i privește pe asigurători, aceștia au adus în discuție problema cuantumului primei de asigurare, deoarece asigurările obligatorii nu acoperă cuantumul despăgubirilor morale și astfel se ajunge la situația în care asiguratul este obligat să depună eforturi suplimentare pentru a achita suma despagubită.

Un alt aspect pus în discuție a fost acela al momentului în care medierea poate avea loc. Ca o concluzie, în acest sens, se poate spune că medierea poate începe din momentul în care s-a conștientizat că există un conflict, acesta fiind cauzat de o posibilă eroare medicală. 

Întrucât, peste 8o% dintre conflictele din domeniul medical pot fi rezolvate prin mediere (realizarea unui pod de comunicare între pacient și medic), s-a concluzionat necesitatea impulsionării  utilizării acestei proceduri atât de utile pentru creșterea și conservarea încrederii avută de cetățeni în actul medical și în sistemul sanitar autohton. 

Mediator Codruța Cristina Obârșie

Reprezentantul de pe lângă Curtea de Apel Timiș

cpmj tm

cpmj tm

cpmj tm

 

 

Copyright 2008 - 2017 - Consiliul de Mediere
Organism autonom de interes public, autoritate naţională de reglementare în domeniul medierii înfiinţată prin Legea 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator.